FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Čas branja: 3 min
21.05.2018  03:13
Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.
Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?
Foto: Shutterstock

Ste podjetniški tip, dovolj organizirani in disciplinirani (ter imate potrebna zagonska sredstva)? Potem se lahko tudi vi podate v podjetniške vode. Za samostojno podjetniško pot se nekateri odločijo, ker jih žene podjetniška žilica, drugi, ker ne dobijo službe. Najbolj priljubljeni obliki ustanavljanja pravnih subjektov sta ustanovitev s. p. ali d. o. o. In zdaj najpomembnejše vprašanje: imate dobro poslovno idejo?

Dobra poslovna ideja ne zahteva nujno visokih zagonskih stroškov, v nekaterih primerih je posel mogoče začeti tudi z minimalnim vložkom, predvsem v sedanjem času različnih oblik množičnega financiranja oziroma crowdfundinga. Vendar pa uresničitev poslovne ideje zahteva njen razvoj, ustanovitev podjetja, razvoj izdelka (ali storitve) ter vstop na trg.

Faze razvoja ideje in podjetja

Prva faza je namenjena nastanku, razvijanju in testiranju poslovne ideje. Sledi zagonska faza, v kateri podjetnik oblikuje novo podjetje ter pripravi poslovni načrt, ki je temeljni dokument vseh nadaljnjih korakov. A kljub temu v tej fazi podjetnik še ne vstopi na trg. Razširitvena faza omogoča širitev poslovanja, analize trga in razvoj izdelka ali storitve ter je namenjena zagotavljanju potrebnega dodatnega kapitala. Opcijsko kot zadnji fazi nastopita še faza zamenjave kapitala ter faza odkupa podjetja, ko je podjetje že dodobra razvito, uspešno posluje na trgu, izvajata pa se z nakupom delnic ali dela podjetja od starih delničarjev.

Praktični poudarki

Pozorni morate biti, da je vaša poslovna ideja dobro oblikovana in podprta z ustreznimi analizami trga. Pripraviti morate poslovni načrt in upoštevati, da bodo v prvih mesecih prihodki manjši, fiksni stroški (najem prostora, prispevki za socialno varnost in drugi stroški, ki so odvisni od dejavnosti) pa bodo morali biti kriti, zato je dobro imeti nekaj prihrankov oziroma zagonskega kapitala, iz katerih boste črpali sredstva v času uvajanja dejavnosti, ko prihodki še ne bodo zadostni. Ne tako malo podjetnikov je propadlo, ker so se poslovne dejavnosti lotili preveč nepremišljeno. Po drugi strani pa je veliko uspešnih podjetnikov doseglo uspešno kariero, ki je nikoli ne bi mogli, če bi bili zaposleni pri drugem delodajalcu.

Pet kazalnikov dobre poslovne ideje

Pri vseh navedenih postavkah, ki smo jih navedli, je morda najpomembnejša začetna faza, v kateri sami precenjujete svojo idejo. Ta presoja pogosto odloči o tem, ali se boste podali na podjetniško pot izzivov. Kako torej prepoznati dobro poslovno idejo?

1. Podjetniška kultura

Ali nosilci z idejo ustvarjajo pozitivno ozračje, ozračje uspeha in dober zgled za slovensko podjetniško okolje? Je idejo zaradi njenih pozitivnih značilnosti in pozitivne podjetniške kulture nosilcev vredno predstaviti javnosti?

2. Inovativnost

Koliko so izdelki/storitve/poslovni model/poslovni procesi nekaj novega in izvirnega? Ali temeljijo na lastnem znanju in razvoju in so izvirni v domačem oziroma svetovnem merilu?

3. Podjetnik in podjetniška skupina

Ali so nosilci ideje sposobni prepričljivo in realno predstaviti idejo, strategijo, uvedbo in poslovne cilje? Ali imajo znanja in vedo, kako načrtovati pomembne poslovne funkcije podjetja (financiranje, trženje, kadre …)?

4. Tržna privlačnost podjetniške ideje

Ali je podjetniška ideja jasna glede tega, kako konkretno bo vstopila na trg in zadovoljevala potrebe kupcev? Ali imajo načrtovani izdelki oziroma storitve prepričljivo vrednost za uporabnika in morebitni trg v panogi?

5. Pomen ideje za širše družbeno okolje

Ali ideja lokalnemu in širšemu okolju prinaša prednosti: večjo rast, zaposlovanje, novo kakovost življenja in podobno? Je skladna s sodobnimi načeli varstva okolja in trajnostnega razvoja?

Če ste na večino vprašanj odgovorili pritrdilno, je vaša ideja zrela za uresničitev in zelo verjetno gre za dobro poslovno idejo, s katero lahko uspete. Navedena merila za ocenjevanje poslovne ideje smo si izposodili z našega izbora Najpodjetniška ideja, kjer bomo 31. maja znova izbrali najboljšo idejo izmed desetih finalistov.

Razvoj podjetniške ideje zahteva podporo v poslovnem okolju

Ena izmed najpogostejših težav, s katerimi se spoprijemajo novi podjetniki, je pomanjkanje podpornih informacij v poslovnem okolju. Te težave se zavedajo v Gorenjski banki, ki je tudi eden izmed sponzorjev izbora Najpodjetniške ideje, kjer v okviru projekta Banka za podjetnike (BZP) novim podjetnikom na pomoč priskočijo tudi z informacijami, kako priti do virov financiranja, nepovratnih sredstev in subvencij, davčnih novosti, pomagajo jim pri pripravi trženjskih strategij, motiviranju zaposlenih in iskanju odgovorov na pravna vprašanja. »Nismo samo prodajalci denarja, temveč mnogo več,« razkrije Simon Šimonka, direktor sektorja poslovanja z malimi in srednjimi podjetji v Gorenjski banki ter vodja skupnosti BZP. »Pomagamo jim priti do cilja in jih usmerjamo h konkretnim storitvam, ki rešujejo njihove težave,« pojasnjuje Šimonka.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.

PRO
Članki
Članki Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi

PRO
Članki
Članki Kaj storiti, da vam zamik plačil ne ogrozi poslovanja?

Podjetniki, vam je kupec zamaknil plačilo vi pa morate plačati dobavitelju takoj? Preverite, kako si lahko pomagate s faktoringom.

PRO
Članki
Članki Želite podatke o tekmecih ali zgolj potešiti radovednost? To vse (še) najdete v poslovnih bazah!

Informacija v današnjem poslovnem svetu pomeni konkurenčno prednost. Podjetniki, poglejte katere informacije še lahko izveste v...

PRO
Članki
Članki Kako pogledate v črevesje poslovnih partnerjev?

Ali veste, kje in kako lahko podjetnik pridobi informacije o svojih poslovnih partnerjih? Raziskali smo poslovno bazo AJPES in preverili,...