FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Čas branja: 3 min
22.03.2018  10:48
Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.
Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

V današnjem izredno konkurenčnem poslovnem okolju si podjetja, še posebej manjša oziroma mlada, težko izbojujejo konkurenčno prednost. Manjša podjetja v banki ne iščejo le servisa za zagotavljanje virov financiranja, ampak svojevrstnega poslovnega partnerja, ki podjetju pomaga tudi z nasveti pri samem poslovanju.

Manjša podjetja imajo raje manjše banke

Zadnjo trditev potrjuje raziskava ameriške centralne banke iz leta 2016, ki je vključevala 10.303 manjša podjetja in razkrila, da so ta bolj zadovoljna s sodelovanjem z manjšo kot večjo banko. Večje zadovoljstvo s sodelovanjem z manjšo banko kot večjo finančno institucijo je izrazilo kar 80 odstotkov podjetnikov. Manjša podjetja oziroma podjetniki namreč cenijo osebni odnos in individualni pristop pri poslovanju z banko. Podjetniki v banki namreč potrebujejo poslovnega partnerja, ki jim zna svetovati in razume njihove težave ter zna ponuditi učinkovito rešitev.

Kar ugotavljajo tudi pri Banki za podjetnike (BZP), projektu, ki ga podpira Gorenjska banka. »Nismo zgolj prodajalci denarja, temveč mnogo več,« razkrije Simon Šimonka, direktor sektorja poslovanja z malimi in srednjimi podjetji v Gorenjski banki ter vodja skupnosti BZP. »Pomagamo jim priti do cilja in jih usmerjamo h konkretnim storitvam, ki rešujejo njihove težave,« pojasni Šimonka in dodaja, da podjetnikom na pomoč priskočijo tudi z informacijami, kako priti do virov financiranja, nepovratnih sredstev in subvencij, davčnih novosti, pomagajo jim pri pripravi marketinških strategij, motiviranju zaposlenih in iskanju odgovorov na pravna vprašanja ...

Manjše banke so praviloma bolj vpete v lokalno gospodarstvo in bolje razumejo okolje, v katerem podjetnik posluje, ter mu tako lažje svetujejo in ponudijo finančne rešitve, ki so primerne za njegovo podjetje. Vsekakor ima lahko podjetnik, ki izbere pravo banko zase in z njo vzpostavi oseben in dolgoročen odnos, prednost pred drugimi akterji na trgu.

Kaj prinaša sodelovanje z manjšo banko?

Katere pa so prednosti sodelovanja z manjšo banko? Gotovo je treba najprej poudariti osebni odnos s poslovnim partnerjem in individualni pristop k reševanju njegovih zagat ter izpolnjevanju njegovih potreb in želja. Pri takšni banki podjetnik in njegovo podjetje ne bosta le še en transakcijski račun, ampak ga bodo bančni svetovalci obravnavali individualno. S takšnim odnosom si podjetnik lahko zagotovi tudi večjo fleksibilnost banke pri odobravanju posojil, saj bankirji upoštevajo tudi mehke informacije, ne samo poslovne izkaze in bilanco podjetja.

»Finančni kazalniki se lahko zelo hitro spremenijo. Šele na podlagi mehkih informacij in pogovora s stranko spoznaš njihov poslovni model, izkušnje zaposlenih, ambicije in strategijo podjetja. Poskušamo razumeti podjetnika in mu vsekakor odgovoriti, kdaj, kako in pod kakšnimi pogoji ga lahko pri njegovem poslovanju spremljamo,« še pojasni Šimonka.

V manjših bankah odnosi s komitenti boljši

Večje banke se velikokrat premalo ukvarjajo z odnosi s komitenti, kar potrjuje tudi navedena raziskava ameriške centralne banke o zadovoljstvu poslovnih subjektov z bankami. Zadovoljstvo z večjo banko je tako izrazilo le 61 odstotkov vprašanih, medtem ko je zadovoljstvo z manjšo banko izrazilo kar 80 odstotkov vprašanih podjetnikov. Vseeno pa večje finančne institucije ponujajo bolj razvejeno mrežo in globalno navzočnost ter vzpostavljene odnose z različnimi bankami po svetu. Vsak podjetnik se mora zato vprašati, v kakšnem okolju deluje in kaj je najpomembnejše za uspešnost njegovega podjetja.

Izberite poslovnega partnerja, ne le banko

Pri izbiri banke, s katero bo podjetnik sodeloval, mora ta najprej temeljito razmisliti in pretehtati, kaj želi od nje. Če mu banka služi le kot dostop do virov financiranja in mu je pomembna globalna navzočnost, potem se bo odločil za večjo banko.

Če pa ceni osebni odnos in se k svojemu bančnemu svetovalcu rad zateče tudi po kakšen nasvet ter si obeta uspešno dolgoročno sodelovanje, potem je bolj smiselno, da izbere manjšo banko. Pri tej bodo namreč z njim vzpostavili individualen odnos in mu pomagali pri razreševanju njegovih težav ter poskrbeli, da bo izbral pravo finančno rešitev, ki mu bo pomagala osvojiti njegov cilj.

PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.

PRO
Članki
Članki Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi

PRO
Članki
Članki Kaj storiti, da vam zamik plačil ne ogrozi poslovanja?

Podjetniki, vam je kupec zamaknil plačilo vi pa morate plačati dobavitelju takoj? Preverite, kako si lahko pomagate s faktoringom.

PRO
Članki
Članki Želite podatke o tekmecih ali zgolj potešiti radovednost? To vse (še) najdete v poslovnih bazah!

Informacija v današnjem poslovnem svetu pomeni konkurenčno prednost. Podjetniki, poglejte katere informacije še lahko izveste v...

PRO
Članki
Članki Kako pogledate v črevesje poslovnih partnerjev?

Ali veste, kje in kako lahko podjetnik pridobi informacije o svojih poslovnih partnerjih? Raziskali smo poslovno bazo AJPES in preverili,...