FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Čas branja: 2 min
07.11.2017  00:20
Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.
Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Antony Jenkins, nekdanji prvi mož britanske banke Barclays, je v izjavi za Bloomberg na glas povedal to, na kar številni po tihem opozarjajo že dolgo: tradicionalne banke bodo v prihodnjih 15 letih zastarele, če se ne bodo odzvale na izzive 21. stoletja, ki jih prinašajo nove tehnologije. Največji strah tradicionalnih bank je, da bi se nekega dne zbudili v povsem digitalnem okolju, kjer bi bančne izpostave postale odveč. V zadnjih letih so se, predvsem na bolj razvitih zahodnih trgih, že pojavile prve, izključno digitalne banke, ki merijo predvsem na mlajše stranke, od tako imenovanih baby boomerjev do milenijcev, torej populacijo do 35. ali 40. leta starosti. Največje britanske banke tako že zmanjšujejo število poslovalnic ter povečujejo naložbe v digitalizacijo bančnih poti, podobeno opažajo tudi v ZDA.

Google, Facebook in Amazon čakajo na svojo priložnost

Tehtnost Jenkinsovega opozorila potrjuje tudi zadnja raziskava Svetovnega gospodarskega foruma, ki ugotavlja, da so velika tehnološka podjetja, kot so Google, Facebook, Apple in Amazon, pripravljena, da z uporabo obsežnih zbirk podatkov in novih tehnologij povsem preoblikujejo bančno izkušnjo, kot jo tradicionalne banke ponujajo danes. Te v 21. stoletju nimajo druge izbire, kot da začnejo digitalizacijo, sicer lahko pristanejo na smetišču zgodovine, kot se je to zgodilo Kodaku, ki sicer je izumil digitalno kamero, a je kljub temu podcenil vpliv razvoja novih tehnologij. Kodak, nekdaj največji svetovni proizvajalec analognih fotoaparatov, je tako leta 2012 končal v bankrotu, pozneje oživljeni Kodak pa je zgolj senca nekdanjega velikana in je zdaj osredotočen na tiskanje.

Applova Siri kot bančna asistentka

Banke so tako pred izzivom digitalizacije poslovanja, ker so pametni telefoni, lokacijske storitve GPS, brezstična plačila, mobilne banke in razvoj umetne inteligence pripeljali do efekt Uberja, saj se banke ne morejo upreti postopni digitalizaciji bančnih poti. Nove generacije potrošnikov so se namreč z navdušenostjo odzvale na Uberjeve cenejše in zaradi uporabe novih tehnologij precej fleksibilnejše in kakovostnejše storitve. Da se torej bankam ne bi zgodil učinek Uberja, potrebujejo ne zgolj tehnološki razvoj, temveč tudi razvoj umetne inteligence, kot ga svojim uporabnikom ponuja Apple z virtualno asistentko Siri. Prava vrednost takšnih virtualnih pogovornih asistentov se skriva v podatkovnih in storitvenih ekosistemih, ki pomenijo novo, stroškovno ugodnejšo obliko informiranja zainteresiranih javnosti in interakcij s strankami. Spletni asistenti, ki uporabljajo napredne algoritme umetne inteligence, lahko nadomestijo precejšen del osebja, ki danes v bankah odgovarjajo na najpreprostejše poizvedbe strank.

Bančne storitve kot spletni nakup ali uporaba aplikacije

Raziskava družbe Ernst & Young o preferencah pri uporabi bančnih storitev daje bankam jasno opozorilo, da morajo preoblikovati sedanjo uporabniško izkušnjo bančnih poti, saj naj bi si kar dve tretjini potrošnikov želelo pomoči virtualnih osebnih asistentov. Predvsem nove generacije potrošnikov od bank pričakujejo enako izkušnjo, kot jim je zagotovljena pri drugih spletnih nakupih ali aplikacijah. Če jim banke takšnih naprednih storitev ne bodo ponudile, jim nihče ne bo mogel zagotoviti lojalnosti v prihodnje najštevilčnejšh strank. Zato številne banke po svetu razvijajo virtualne asistente, ki zmanjšujejo potrebo po zaposlenih bančnih svetovalcih in s tem precej nižajo stroške poslovanja.

Več iz teme:  
banke >
PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi

PRO
Članki
Članki Kaj storiti, da vam zamik plačil ne ogrozi poslovanja?

Podjetniki, vam je kupec zamaknil plačilo vi pa morate plačati dobavitelju takoj? Preverite, kako si lahko pomagate s faktoringom.

PRO
Članki
Članki Želite podatke o tekmecih ali zgolj potešiti radovednost? To vse (še) najdete v poslovnih bazah!

Informacija v današnjem poslovnem svetu pomeni konkurenčno prednost. Podjetniki, poglejte katere informacije še lahko izveste v...

PRO
Članki
Članki Kako pogledate v črevesje poslovnih partnerjev?

Ali veste, kje in kako lahko podjetnik pridobi informacije o svojih poslovnih partnerjih? Raziskali smo poslovno bazo AJPES in preverili,...