FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“

Čas branja: 3 min
05.10.2017  09:58
Udobje nakupa šteje; potrošniki vse redkeje s seboj nosijo denar, zato se jim morate podjetniki prilagoditi
Koliko vas stane ponavljajoče se vprašanje „Ne sprejemate kartic? O, kakšna škoda!“
Foto: cheekylorns

Potrošniki pri nakupovanju zahtevajo udobje. Podjetniki jim morate zato, poleg kakovostnih in ugodnih storitev ali izdelkov, zagotoviti tudi udoben način plačevanja. Škoda je namreč, če kupca prepričata kakovost in cena vaše storitve ali izdelka, na koncu pa se ne odloči za nakup, ker nimate POS-terminala, s katerim bi kupcu omogočili udoben nakup. Potrošniki vse redkeje s sabo nosijo gotovino in pričakujejo možnost plačila z drugimi oblikami gotovine, saj drugače nakupa ne bodo opravili. Naloga podjetnika je, da jim v tem čim bolj ustreže, saj bo drugače manj prodal in svoje kupce odgnal h konkurenci. Različne raziskave potrjujejo, da potrošniki vse manj s sabo nosijo denar, mogoče le nekaj drobiža, večjih vsot pa zagotovo ne. Trend brezgotovinskega plačevanja krepi tudi vse več držav, med katerimi vodi Švedska, ki si prizadeva popolnoma izkoreniniti gotovinsko plačevanje.

Raziskave: plačevanje s karticami je v razmahu

Plačevanje s plačilnimi karticami je med potrošniki vsako leto bolj priljubljeno, kažejo raziskave. V raziskavi World beyond cash je Mastercard že pred petimi leti ugotovil, da kar 73 odstotkov Američanov, ki so sodelovali v raziskavi, vsakodnevne nakupe raje plačuje s plačilnimi karticami kot z gotovino.

Ameriška družba TSYS je leta 2014 opravila raziskavo o plačilnih navadah potrošnikov. Spet so se plačilne kartice med potrošniki izkazale za prevladujoče plačilno sredstvo. Ugotovili so, da sta med potrošniki najbolj priljubljeni običajna debetna kartica in kreditna kartica. S prvo plačuje kar 43 odstotkov potrošnikov, z drugo pa 35 odstotkov. Po priljubljenosti plačilnih sredstev je gotovina med potrošniki šele na tretjem mestu z devetimi odstotki, sledijo ji še preostale oblike plačevanja.

Tudi raziskava družbe NextAdvisor, ki se ukvarja s trženjskimi raziskavami, je postregla s podobnimi rezultati kot prej omenjeni. Za najbolj priljubljeno plačilno sredstvo se je med vprašanimi potrošniki znova izkazala debetna kartica z 42 odstotki. Za nakupe s kreditno kartico se je odločilo 38 odstotkov potrošnikov, za gotovino 17 odstotkov in za čeke trije odstotki kupcev.

Leta 2020 bo z denarjem plačevalo le še pol odstotka Švedov

Trend brezgotovinskega plačevanja narekujejo skandinavske države, kjer na plovbi do popolnoma brezgotovinske ali »cashless« družbe ledino orje Švedska. Po podatkih švedske centralne banke so leta 2015 gotovinske transakcije pomenile le dva odstotka vrednosti vseh transakcij na Švedskem. Do leta 2020 naj bi se ta vrednost znižala celo le na pol odstotka. Neverjetnih 900 od 1.600 bančnih poslovalnic na Švedskem ne opravlja več gotovinskega poslovanja, to pomeni, da v trezorju ne hranijo gotovine in tudi ne sprejemajo gotovinskih depozitov. Veliko pa jih tudi nima bančnega avtomata, še posebej na podeželju. Švedska centralna banka je znesek švedskih kron v obtoku od leta 2009, ko je znašal 106 milijard, do leta 2015 zmanjšala na 80 milijard. Švedska je na dobri poti, da postane popolnoma brezgotovinska država. Sledijo ji tudi preostale skandinavske države in celo Indija.

Podjetnik se mora prilagoditi potrošnikovim navadam

Spreminjajočim navadam potrošnikov se mora podjetnik znati prilagoditi, da mu kupci ne bi pobegnili h konkurenci. Zato mora potrošniku poleg gotovinskega plačevanja ponuditi tudi kartično. Za to pa potrebuje bančnega partnerja in ustrezno število POS-terminalov na svojih prodajnih mestih.

Pri Gorenjski banki lahko podjetnik v odplačni najem in uporabo prevzame želeno število POS-terminalov, ki so primerni za vse vrste povezav. Lahko izbira med POS-terminali, ki so primerni za analogni telefonski priključek, prek internetne povezave, do brezžične povezave GSM/GPRS.

Mobilni POS-terminal

Lokacija podjetnikovega prodajnega mesta nič več ne omejuje načine plačevanja, ki jih podjetnik lahko zagotovi svojim strankam in poskrbi za njihovo udobje pri plačevanju. Še posebej priročen je mobilni POS-terminal, ki deluje prek brezžičnega omrežja GSM/GPRS in omogoča kartično plačevanje kupcem kjerkoli, lahko v adrenalinskem parku sredi gozda, stojnici na sejmu ali kombiju s sladoledom.

POS-terminal prek internetne povezave

Podjetnik, ki bo na svojem prodajnem mestu uvedel POS-terminal, si bo zagotovo povečal prodajo in poskrbel za večjo varnost. Prodaja se mu bo povečala, ker kupci ne bodo več kupovali le toliko, kolikor bankovcev imajo trenutno v denarnici. Za večjo varnost pa bo poskrbel z negotovinskimi transakcijami, ki so varnejše kot gotovinske, saj ni možnosti za uporabo ponarejenih bankovcev, napačnega vračila denarja in drugih neljubih pripetljajev. POS-terminal z internetno povezavo je primeren za vse trgovine, lokale, pisarne, kjer je možnost dostopa do interneta.

POS-terminal prek telefonskega priključka

S POS-terminalom prek telefonskega priključka bo za varno in udobno plačevanje svojih gostov lahko poskrbel tudi gospodar, ki se na svoji samotni kmetiji ukvarja tudi s kmečkim turizmom. Čeprav nima digitalnega priključka do interneta in je tudi mobilni signal slab, lahko gostom zagotovi kartično plačevanje s POS-terminalom, ki deluje prek navadnega analognega telefonskega priključka.

PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.

PRO
Članki
Članki Kaj storiti, da vam zamik plačil ne ogrozi poslovanja?

Podjetniki, vam je kupec zamaknil plačilo vi pa morate plačati dobavitelju takoj? Preverite, kako si lahko pomagate s faktoringom.

PRO
Članki
Članki Želite podatke o tekmecih ali zgolj potešiti radovednost? To vse (še) najdete v poslovnih bazah!

Informacija v današnjem poslovnem svetu pomeni konkurenčno prednost. Podjetniki, poglejte katere informacije še lahko izveste v...

PRO
Članki
Članki Kako pogledate v črevesje poslovnih partnerjev?

Ali veste, kje in kako lahko podjetnik pridobi informacije o svojih poslovnih partnerjih? Raziskali smo poslovno bazo AJPES in preverili,...