FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Banka za podjetnikepro

Vsaka banka vam lahko posodi denar. Mi dajemo znanje, ki pomaga rasti.

Podjetniki, pozor! Veste, s kom poslujete?

Čas branja: 5 min
07.06.2017  08:40
Podjetniki, pozor! Veste, s kom poslujete?
Foto: Digital Vision.

Ali veste, kako poslujejo vaši poslovni partnerji? Poglejte, kaj morate preveriti v njihovih bilancah, da se zaradi njihovega slabega poslovanja ne bi znašli v težavah tudi vi.

»Vsak podjetnik prej ali slej doživi težavno obdobje. Neuspeh je sestavni del uspeha, temu ne moremo ubežati. Je pa res, da več težav ko smo rešili v karieri in življenju, lažje se spopadamo s težkimi trenutki. In jih tudi lažje in uspešneje prebrodimo,« dodaja Ličen, ki se od leta 2009 ukvarja s svetovanjem slovenskim podjetnikom in reorganizacijo njihovih podjetij.

7 stvari, ki jih morate preveriti v poslovnih financah partnerjev

Težavna obdobja na poslovni poti čakajo vsakega podjetnika, vseeno pa se na njih lahko pripravi, da jih lažje prebrodi oziroma se nekaterim mogoče uspe celo izogniti. Zato je še posebej pomembno, da je podjetnik dobro obveščen o tem, s kom posluje, da se ne bi zaradi težav poslovnega partnerja vanje znašel tudi sam.

1. Prihodki od prodaje: Pri poslovnem partnerju mora podjetnik najprej preveriti prihodke od prodaje, ki povedo, koliko izdelkov ali storitev je podjetje prodalo. Prihodki od prodaje sicer niso povsem enaki dejanskim denarnim prilivom podjetja, ker se prihodek v knjige podjetja vknjiži ob izdaji računa.

2. Vrednost zalog: Pozoren mora biti tudi na spremembo vrednosti zalog. Zmanjšanje zalog, ki se v izkazu podjetja vidi kot odhodek, ima dejansko povsem nevtralen učinek na uspeh podjetja. Povečanje zalog dviguje dobiček podjetja, a lahko pomeni tudi težave, ker izdelki v zalogi še niso prodani. Splača se pogledati tudi druge poslovne prihodke in odhodke. Tu podjetja pogosto »skrijejo« težave.

3. Stroški blaga, materiala in storitev: Preveriti je treba tudi stroške blaga, materiala in storitev ter jih primerjati s prihodki od prodaje. Nadpovprečno povečanje nakazuje, da se podjetju zmanjšuje zaslužek po izdelku, kar lahko prinese težave, če se trend rasti obrne.

4. Stroški poslovanja: Spremljati je treba tudi stroške poslovanja, saj lahko podjetje kljub rasti poslovanja zabrede v težave. Tu je treba biti pozoren predvsem na to, ali se ob naraščajočih stroških poslovanja podjetju nadpovprečno zvišajo tudi stroški dela.

5. Dobiček: Če kljub rasti poslovanja dobiček podjetja ostaja skromen, je treba pogledati, kje so nadpovprečne spremembe v primerjavi s prihodki. Poleg stroškov in drugih poslovnih odhodkov na to vpliva tudi amortizacija, ki pa sama po sebi ni problematična, ker ne pomeni neposrednega denarnega odliva.

6. Vrednost sredstev: V bilanci stanja se vidi tudi, koliko je podjetje prenovilo ali povečalo proizvodnjo. Nove naložbe namreč vplivajo na višjo vrednost nepremičnin, naprav in opreme. Če se vrednost sredstev ni opazneje spremenila, je bila naložba verjetno financirana z lastnimi prihranki. Lahko je podjetje porabilo dobiček tekočega leta ali pa je znižalo vrednost kratkoročnih finančnih naložb in denarja. Zmanjšanje obeh postavk je poleg sezonskih vplivov lahko tudi posledica izplačila dividend.

7. Terjatve do kupcev: Pri poslovnem partnerju je treba preveriti tudi terjatve do kupcev. V povprečju velja, da te ne smejo presegati trimesečnega obsega poslovanja. Seveda pa je to različno od panoge do panoge. Pametno je tudi vedeti, kako dobro podjetje plačuje svoje dobavitelje. Če kratkoročne obveznosti do dobaviteljev presegajo trimesečni obseg poslovanja, obstaja verjetnost, da podjetje slabo plačuje.

Kam po informacije?

Podjetnik zgornje informacije o poslovnih partnerjih lahko pridobi v različnih bazah podatkov, brezplačnih in plačljivih. Osnovne podatke brezplačno dobi v Poslovnem registru Slovenije, Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (AJPES). Tu najde letna poročila, zaključna poročila in seznam podjetij v postopkih zaradi insolventnosti.

Internet je vaš zaveznik!

Poleg izkaza poslovnega izida, bilance stanja in informacij v različnih poslovnih bazah pa se podjetnik pri preverjanju poslovnih partnerjev lahko zateče tudi na spletno stran Stop Neplačniki in družabnim omrežjem.

V prvem primeru gre za spletno stran, kjer uporabniki skrbijo za ažurnost informacij in druge opozarjajo na morebitne neplačnike. Pri uporabi družabnih omrežij pa podjetnik o poslovnem partnerju pridobi »mehke« informacije, ki niso podprte s številkami. Dobi vpogled v to, kdo vodi podjetje, kdo je lastnik, kako podjetje komunicira s strankami in kaj te menijo o podjetju.

Vsekakor je te izkušnje treba brati z neko mero zdrave pameti, vendar omogočajo podjetniku še eno orodje, da se ubrani morebitnega slabega poslovnega partnerja.

PRO
Članki
Članki Nove tehnologije še vedno predvsem orodje za zadovoljstvo strank

Za uspeh na vse zahtevnejšem trgu v prihodnje ne bo dovolj le vlaganje v nove tehnologije. Odnosi ter dobra uporabniška in nakupna...

PRO
Članki
Članki Zakaj razvoj fintecha prinaša boljšo in ugodnejšo ponudbo bank

Banke bodo podjetjem ponujale vse bolj tehnološko napredno in stroškovno učinkovito spletno bančništvo. Zasluge gre pripisati razvoju...

PRO
Članki
Članki Bi refinancirali krizno posojilo z ugodnejšim?

Obrestne mere bodo šle počasi navzgor, zato smo preverili, ali je smiselno refinanciranje, kolikšni so stroški in ali je bolj smiselna...

PRO
Članki
Članki Imate idejo za posel? Kako veste, ali je dobra?

Navajamo pet meril, po katerih lahko presodite, kako dobra je vaša poslovna ideja.

PRO
Članki
Članki Poslovna priložnost: Dolgoročni donosi nepremičnin višji od delnic, nihanja vrednosti pa manjša

Za podjetnike s stabilnim poslovanjem in rednim denarnim tokom sta nakup in oddajanje nepremičnine lahko donosna naložba, s katero lahko...

PRO
Članki
Članki Banka kot vir poslovnih informacij, ne zgolj prodajalec denarja

Predvsem manjša podjetja v bankah vse bolj iščejo poslovnega partnerja, in ne le zgolj prodajalca različnih produktov.

PRO
Članki
Članki Zakaj milenijski podjetnik ne bo čakal pred bančnim okencem

Ko ti kriza vzame možnost hitre rasti, si pripravljen tvegati. Zato si kar dve tretjini milenijcev, čeprav imajo izmed vseh generacij...

PRO
Članki
Članki Zakaj se banke ne morejo izogniti učinku Uberja?

Če bi banke zavrnile nadaljnjo digitalizacijo, bi to le koristilo tehnološkim velikanom, kot so Facebook, Google ali Apple.