FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Borza terjatevpro

Zakaj vas mora zanimati boniteta lastnega podjetja – in kako jo izboljšati?

Čas branja: 2 min
15.11.2018  00:00
Približuje se konec leta, čas, ko se finančni direktorji začnejo pripravljati na vsedržavno skupinsko fotografiranje podjetij, ki mu rečemo tudi javno poročanje in objava letnih poročil.
Zakaj vas mora zanimati boniteta lastnega podjetja – in kako jo izboljšati?
Foto: g-stockstudio

Večina podjetij sicer svoje bilance na AJPES oddaja šele marca, vendar pa imajo z redkimi izjemami skoraj vsa podjetja v Sloveniji skupen presečni datum poročanja – konec koledarskega leta oziroma 31. december.

Javna objava finančnih izkazov namreč ni le administrativna obveznost, ampak skozi bonitetne ocene, ki jih na podlagi objavljenih letnih podatkov izdelujejo bonitetne agencije, pomembno vpliva na poslovanje vsakega podjetja.

Zakaj bi vas morala zanimati boniteta lastnega podjetja?

Tudi če sami ne spremljate bonitete lastnega podjetja, vam zagotavljam, da to počno drugi. Bonitetne hiše, kot so Bisnode (Gvin.com, Bonitete.si, iBON), AJPES (Sbon/eSbon), TSmedia (bizi.si) in Coface, ves čas zajemajo javno objavljene podatke o vseh registriranih gospodarskih družbah v Sloveniji in na podlagi teh podatkov izračunavajo in objavljajo različne bonitetne ocene ter kazalnike.

Ko boste za svoje podjetje pri banki naslednjič zaprosili za financiranje, ste lahko prepričani, da bo banka najprej preverila boniteto vašega podjetja, ki jo bo pridobila od enega od zgoraj naštetih virov. Prav tako se je uporaba bonitetnih informacij v zadnjih letih razširila tudi v vsakodnevnem poslovanju med podjetji. Če iščete nove dobavitelje, obstaja zelo velika verjetnost, da bodo vaši novi partnerji najprej preverili boniteto vašega podjetja in se na tej podlagi odločali o ponujenih nabavnih limitih in pogojih plačila.

Kaj lahko sami storite za boljšo bonitetno oceno svojega podjetja?

Vsaka bonitetna hiša izračunava in objavlja različne bonitetne kazalnike, za katere ima izdelano lastno metodologijo. V Sloveniji je najbolj razširjena uporaba bonitetnih ocen, ki jih objavlja podjetje Bisnode (Gvin.com, Bonitete.si, iBON) in ki jih uporabljamo tudi na Borzi terjatev.

Na splošno velja, da so med najpomembnejšimi kazalniki, ki vplivajo na boniteto podjetja, kazalniki likvidnosti. Med njimi se najpogosteje uporabljata tako imenovani hitri koeficient (denarna sredstva/kratkoročne obveznosti), ki nakazuje sposobnost podjetja za sprotno plačevanje svojih kratkoročnih obveznosti, in koeficient obračanja terjatev (čisti prihodki od prodaje/povprečno stanje kratkoročnih terjatev), ki nakazuje povprečne plačilne roke kupcev in kreditno izpostavljenost podjetja do njih.

V povprečju podjetje v Sloveniji čaka na poplačilo svojih izdanih faktur kar 65 dni. Podjetniki pogosto menijo, da na plačilne roke svojih kupcev nimajo vpliva, zato tej temi ne posvečajo dovolj velike pozornosti. Vendar pa je takšno prepričanje zmotno – podjetja lahko namreč svoje terjatve tudi prodajo in s tem sama skrajšajo plačilne roke kupcev ter si povečajo likvidnost.

Izboljšajte boniteto svojega podjetja – s prodajo terjatev na Borzi

Ste vedeli, da v Sloveniji deluje prva peer-to-peer platforma za vzajemno financiranje? Če imate podjetje ali pa ste samostojni podjetnik, lahko do denarja hitro in preprosto pridete tudi s prodajo odprtih nezapadlih terjatev na Borzi terjatev.

Borza terjatev na enem mestu združuje podjetja, ki potrebujejo financiranje, s tistimi podjetji, ki bi svoja denarna sredstva rada varno in donosno vložila. Postopek prodaje terjatev je popolnoma avtomatiziran, brezpapiren in anonimen za udeležence. Podjetje opravi brezplačno registracijo prek spleta. Vpiše podatke o fakturi in takoj prejme ponudbo za odkup. Ko podjetje ponudbo sprejmete na Borzi terjatev, to takoj sprejmemo in preverimo. Podjetja v povprečju financiranje – plačilo denarja na tekoči račun – prejmejo v dveh urah od sprejete ponudbe na Borzi terjatev. Če prodajalec ne želi, da bi bila njegova stranka (dolžnik) obveščena o prodaji, pa Borza terjatev omogoča tudi možnost tihega odstopa terjatev, brez obveščanja dolžnikov.

Podjetjem smo v tem trenutku zagotovili za več kot 42 milijonov evrov financiranja (števec hitro raste in ga lahko spremljate na www.borzaterjatev.si), na platformi je mesečno aktivnih več kot 120 slovenskih podjetij.

Ponudbo za odkup terjatev za svoje podjetje pridobite takoj prek povezave: www.borzaterjatev.si/prodajalci.

PRO
Članki
Članki Kako spremenite terjatve v denar?

Imate podjetje in si želite po enostavni poti zagotoviti likvidnost s prodajo terjatev na borzi?

PRO
Članki
Članki Vašim partnerjem likvidnost, vam dodaten vir prihodkov

S partnerskim programom Borze terjatev svojim poslovnim partnerjem na preprost način omogočite hitro in enostavno pot do likvidnosti,...

PRO
Članki
Članki Prodaja terjatev kot alternativni vir financiranja

Majhna in srednje velika podjetja se pri svojem poslovanju pogosto srečujejo z neprijetno resnico – večina njihovih dobaviteljev in...

PRO
Članki
Članki Urejene bilance – dobra boniteta

Približuje se konec leta, čas ko se finančni direktorji začnejo pripravljati na vsedržavno skupinsko fotografiranje podjetij, ki mu...