FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Borza terjatevpro

Urejene bilance – dobra boniteta

Čas branja: 3 min
08.12.2016  10:45
Približuje se konec leta, čas ko se finančni direktorji začnejo pripravljati na vsedržavno skupinsko fotografiranje podjetij, ki mu rečemo tudi javno poročanje in objava letnih poročil.
Urejene bilance – dobra boniteta

Večina podjetij sicer svoje bilance na AJPES oddaja šele marca, vendar pa imajo z redkimi izjemami skoraj vsa podjetja v Sloveniji skupen presečni datum poročanja – konec koledarskega leta oziroma 31. december.

Javna objava finančnih izkazov namreč ni le administrativna obveznost, ampak skozi bonitetne ocene, ki jih na podlagi objavljenih letnih podatkov izdelujejo bonitetne agencije, pomembno vpliva na poslovanje vsakega podjetja.

Zakaj bi vas morala zanimati boniteta lastnega podjetja?

Tudi če sami ne spremljate bonitete lastnega podjetja, vam zagotavljam, da to počno drugi. Bonitetne hiše, kot so Bisnode (Gvin.com, Bonitete.si, iBON), AJPES (Sbon/eSbon), TSmedia (bizi.si) in Coface, ves čas zajemajo javno objavljene podatke o vseh registriranih gospodarskih družbah v Sloveniji in na podlagi teh podatkov izračunavajo in objavljajo različne bonitetne ocene ter kazalnike.

Ko boste za svoje podjetje pri banki naslednjič zaprosili za financiranje, ste lahko prepričani, da bo banka najprej preverila boniteto vašega podjetja, ki jo bo pridobila iz enega od zgoraj naštetih virov. Prav tako se je uporaba bonitetnih informacij v zadnjih letih razširila tudi v vsakodnevnem poslovanju med podjetji. Če iščete nove dobavitelje, obstaja zelo velika verjetnost, da bodo vaši novi partnerji najprej preverili boniteto vašega podjetja in se na tej podlagi odločali o ponujenih nabavnih limitih in pogojih plačila.

Kaj lahko sami storite za boljšo bonitetno oceno vašega podjetja?

Vsaka bonitetna hiša izračunava in objavlja različne bonitetne kazalnike, za katere ima izdelano lastno metodologijo. V Sloveniji je najbolj razširjena uporaba bonitetnih ocen, ki jih objavlja podjetje Bisnode (Gvin.com, Bonitete.si, iBON) in ki jih uporabljamo tudi na Borzi terjatevBisnodova metodologija za izračun bonitetnih kazalcev je javno objavljena in jo lahko pregledate na tej povezavi.

Na splošno velja, da so med najpomembnejšimi kazalniki, ki vplivajo na boniteto podjetja, kazalniki likvidnosti. Med njimi se najpogosteje uporabljata tako imenovani hitri koeficient (denarna sredstva/kratkoročne obveznosti), ki nakazuje sposobnost podjetja za sprotno plačevanje svojih kratkoročnih obveznosti, in koeficient obračanja terjatev (čisti prihodki od prodaje/povprečno stanje kratkoročnih terjatev), ki nakazuje povprečne plačilne roke kupcev in kreditno izpostavljenost podjetja do njih.

Podjetniki pogosto menijo, da na plačilne roke svojih kupcev nimajo vpliva, zato tej temi ne posvečajo dovolj velike pozornosti. Vendar pa je takšno prepričanje zmotno – podjetja lahko namreč svoje terjatve tudi prodajo in s tem sama skrajšajo plačilne roke kupcev ter si povečajo likvidnost.

Izboljšajte boniteto svojega podjetja – s prodajo terjatev na borzi

Ste vedeli, da v Sloveniji že leto dni deluje organiziran trg poslovnih terjatev? Če imate podjetje ali pa ste samostojni podjetnik, lahko po novem do denarja hitro in preprosto pridete tudi s prodajo nezapadlih terjatev na Borzi terjatev.

Borza terjatev deluje po načelih organiziranega borznega trga in na enem mestu združuje prodajalce in kupce poslovnih terjatev. Postopek trgovanja je popolnoma avtomatiziran, brezpapiren in anonimen za udeležence. Podjetja se sama odločajo, kdaj in katere terjatve želijo prodati, ter tudi določijo minimalne pogoje za njihovo prodajo. Terjatve, ki izpolnjujejo predpisane bonitetne kriterije, se uvrstijo na borzni trg, investitorji pa v okviru avkcijskega sistema trgovanja zanje oddajo ponudbe za nakup. Če prodajalec ne želi, da bi bila njegova stranka (dolžnik) obveščena o prodaji, pa Borza terjatev podpira tudi možnost tihega odstopa, brez obveščanja dolžnikov.

Razvoj Borze terjatev prek Slovenskega podjetniškega sklada podpira Republika Slovenija, prav tako pa tudi številni domači in tuji finančni vlagatelji.

Avtor komentarja: Marko Rant, direktor in ustanovitelj Borze terjatev

 

PRO
Članki
Članki Kako najhitreje do svežega denarnega toka?

Financiranje v tradicionalnem offline svetu je počasno, vitka novonastala fintech podjetja za financiranje podjetij pa uspešno...

PRO
Članki
Članki Zakaj vas mora zanimati boniteta lastnega podjetja – in kako jo izboljšati?

Približuje se konec leta, čas, ko se finančni direktorji začnejo pripravljati na vsedržavno skupinsko fotografiranje podjetij, ki mu...

PRO
Članki
Članki Kako spremenite terjatve v denar?

Imate podjetje in si želite po enostavni poti zagotoviti likvidnost s prodajo terjatev na borzi?

PRO
Članki
Članki Vašim partnerjem likvidnost, vam dodaten vir prihodkov

S partnerskim programom Borze terjatev svojim poslovnim partnerjem na preprost način omogočite hitro in enostavno pot do likvidnosti,...