FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Berlitzpro

Speak with Confidence

Zakaj se podjetjem splača, da se zaposleni učijo jezikov?

Čas branja: 3 min
13.10.2017  00:28
V analitičnem razmišljanju, kognitivnih sposobnostih in reševanju problemov se bolje izkažejo zaposleni, ki govorijo enega ali več tujih jezikov.
Zakaj se podjetjem splača, da se zaposleni učijo jezikov?
Foto: gpointstudio

Vrsta novejših nevroloških znanstvenih raziskav potrjuje, da znanje dveh ali več jezikov pozitivno vpliva na razvoj možganov in izboljša kognitivne sposobnosti. Ker so možgani pri govorjenju več jezikov sposobni izklopiti en jezik pri uporabi drugega, se povečuje zmožnost koncentracije, bolje se tudi filtrirajo nepotrebne informacije, posledično se krepi sposobnost preklapljanja med različnimi nalogami in dejavnostmi.

Raziskave delovne učinkovitosti tako ugotavljajo, da se v analitičnem razmišljanju in inovativnemu reševanju problemov na delovnem mestu bolje izkažejo tisti, ki govorijo enega ali več tujih jezikov.

Učenje tujih jezikov kot "nadgradnja procesorja"

Učenje jezikov spodbudi in celo spremeni možgane, zaradi sprememb v nevronskih omrežjih in povezavah možganov se poveča zmogljivost za obdelavo informacij. Ugotovljeno je, da so poslovneži nagnjeni k racionalnejšim odločitvam, ko razmišljajo v tujem jeziku. V razvitem globalnem poslovanju se podjetje, ki ne prepozna prednosti premagovanja kulturnih in komunikacijskih ovir, hitro znajde v težavah, zato je vložek v izobraževanje komunikativnosti ter večjezičnosti zaposlenih nujen za uspešno delovanje podjetja, predvsem na mednarodni ravni.

Jezikovna izobraževanja tudi dobra motivacija zaposlenih

»Pri prodoru in delovanju na tujem trgu je znanje jezika poslovnih partnerjev ključnega pomena za uspešno sklenjen posel. Z znanjem tujega jezika neposredno komuniciramo z njimi, brez prevajalca, ki pomeni tudi dodaten strošek. Poleg tega s poznavanjem tujega jezika in kulture pokažemo določeno spoštovanje oziroma si s tem povečamo ugled ter posledično tudi konkurenčnost. Seveda pa je glavni razlog za učenje tujega jezika samozavesten nastop v mednarodnem poslovnem okolju in hitrejše reševanje zahtevnih nalog ter morebitnih nesporazumov. Ker znanje tujih jezikov omogoča neposredno sporazumevanje, se sogovorniki lahko tudi bolj osredotočijo na sestanek oziroma posel, ki ga je treba opraviti,« razloži področna direktorica jezikovnih centrov Berlitz v Sloveniji Beatrice Šlamberger. Doda še, da je omogočanje dodatnega jezikovnega izobraževanja zaposlenim tudi dobra motivacija, zaradi koristi znanja naučenega jezika v zasebnem in delovnem okolju so bolj zadovoljni, posledica pa je tudi večja uspešnost pri reševanju delovnih nalog.

Trening ter zaščita možganskih celic

Poleg ogromne količine podatkov, ki jih moramo pri učenju tujega jezika med sabo povezati in si jih zapomniti, moramo pri spoznavanju jezika misliti abstraktno, se učiti nove izgovarjave in novih zvokov. Učenje, znanje oziroma govorjenje več jezikov, kot razkrivajo znanstvene raziskave, varuje tudi pred razvojem zgodnje demence in Alzheimerjeve bolezni; zaradi nenehne aktivnosti možganov se namreč ti starostni bolezni v povprečju razvijeta od štiri do pet let pozneje. Učenje novega jezika je tako dobra možganska vadba za osebe po 60. letu, ko postanejo bolj dovzetni za razvoj nevrodegenerativnih bolezni. Raziskave pri tistih odraslih osebah, ki so se intenzivno učile tujega jezika, pokažejo spremembo v možganih oziroma njihovo rast že v dobrem letu.

Strokovno osebje Berlitza se bo z veseljem oglasilo pri vas in vam svetovalo najprimernejši program za vaše potrebe. Več o ponudbi jezikovnih centrov Berlitz v Sloveniji si preberite na njihovi spletni strani.

Več iz teme:  
PRO
Članki
Članki Znate kupce na tujih trgih prepričati, da bodo kupovali pri vas?

Slovenski trg je za večino podjetij premajhen, zato je že kar nuja vstopiti na evropski, če že ne na svetovni trg. Pri tem je prihodnje...

PRO
Članki
Članki Kako brez tujih jezikov na svetovne trge?

Odgovor na vprašanje v naslovu: težko bo. Da sta znanje tujih jezikov in uspešnost podjetij povezana, kaže raziskava: v treh četrtinah...