FINANCEpro - Povezujemo oglaševalce s poslovno javnostjo. Kaj je to? Berlitzpro

Speak with Confidence

Znate kupce na tujih trgih prepričati, da bodo kupovali pri vas?

Čas branja: 3 min
11.09.2017  13:47
Slovenski trg je za večino podjetij premajhen, zato je že kar nuja vstopiti na evropski, če že ne na svetovni trg. Pri tem je prihodnje kupce vaših izdelkov ali storitev treba najprej znati prepričati, da imate kakovosten izdelek in da ste konkurenčni. Kako?
Znate kupce na tujih trgih prepričati, da bodo kupovali pri vas?

Poiskali smo nekaj nasvetov, kako slovenski podjetniki kupce v tujini prepričajo, da so upoštevanja vreden partner.

Da vse več slovenskih podjetij že zna zbuditi zanimanje pri partnerjih na tujih trgih, govori podatek Statističnega urada Republike Slovenije (Surs), kjer v zadnjih treh letih opažajo več kot štiriodstotno rast izvoza na letni ravni.

Glavne izvozne panoge so poleg cestnih vozil še električni in industrijski stroji za splošno uporabo ter farmacevtski izdelki. Med našimi največjimi izvozniki so se tako ustalili farmacevtski podjetji Krka in Lek, Gorenje, Revoz ter Slovenska industrija jekla (SIJ).

Kako se uveljaviti na tujem trgu?

Na Javni agenciji za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (SPIRIT) podjetjem, ki se želijo uveljaviti oziroma vstopiti na tuji trg, svetujejo:

– osredotočite se na en trg naenkrat, šele po uspehu na njem pa na naslednjega;

– dober nasvet podjetja z izkušnjami na tujem trgu je dragocena popotnica, zato si na spletni strani www.sloexport.si poiščite uspešna izvozna podjetja iz svojega sektorja na ciljnem trgu in jih prosite za nasvet;

– predvidite potrebna finančna sredstva: raziskovanje tujega trga lahko traja dalj časa in stane več od pričakovanega. Bodite pripravljeni na dodatne stroške, potrebne za raziskavo trga, predstavitev izdelka in za osebne obiske;

– organizirajte osebno srečanje z morebitnim partnerjem na tujem trgu. Mreženje na tujih trgih se najbolje opravlja osebno. Telefonski pogovori in elektronska pošta so odličen začetek, ampak najboljša so osebna srečanja.

Brez česa ne moremo tekmovati na svetovnem trgu?

Kratka analiza izkušenj podjetij, ki so jim na SPIRIT pomagali pri vstopu na tuje trge, razkrije, da sta pri uveljavitvi na njem nujna njegovo nenehno proučevanje in spoznavanje njegove kulture. Pri tem je treba imeti realna pričakovanja, saj je razvijanje navzočnosti na tujem trgu dolgoročna zaveza; potrebni so čas, napor in sredstva. Treba je biti pripravljen na dolgo pot in vztrajnost.

Na ciljnem trgu je nujno obiskati sejme z vašega področja in se udeleževati strokovnih srečanj v tujini. Poslovneži in stranke na tujih trgih bodo cenili tudi vaše zanimanje, da želite vedeti več o njihovi kulturi.

PRO
Članki
Članki Zakaj se podjetjem splača, da se zaposleni učijo jezikov?

V analitičnem razmišljanju, kognitivnih sposobnostih in reševanju problemov se bolje izkažejo zaposleni, ki govorijo enega ali več...

PRO
Članki
Članki Kako brez tujih jezikov na svetovne trge?

Odgovor na vprašanje v naslovu: težko bo. Da sta znanje tujih jezikov in uspešnost podjetij povezana, kaže raziskava: v treh četrtinah...