Izjemne zgodbe in potenciali pri povezovanju kmetijstva in turizma (brezplačna revija)

Čas branja: 3 min
31.05.2019  08:41
V deželi, kjer se točita med in vino, se vse bolj uspešno povezujeta panogi kmetijstva in turizma. Poglejte, kako to uspeva najboljšim.
Izjemne zgodbe in potenciali pri povezovanju kmetijstva in turizma (brezplačna revija)
Foto: Arhiv kmetije Pri Plajerju

V zadnjem času sta v javnosti na področju turizma odmevala predvsem dva dogodka. Poleg tega, da je Slovenija prejela naziv evropske gastronomske regije za leto 2021, je britanski The Guardian domačijo Pri Plajerju v Trenti prepoznal kot najboljšo turistično kmetijo v Evropi. Pogled v ozadje dogajanja na področju turizma in deloma tudi kmetijstva razkriva, da ne gre za naključje, temveč za rezultate sistematičnih prizadevanj vpetih deležnikov. Kako je torej prišlo do obeh odmevnih dogodkov?

Dežela, kjer se točita med in vino

Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021 turizem na podeželju uvršča med ključne turistične produkte. Slovenija se tako pozicionira kot država, kjer se na stičišču sredozemskega, alpskega in panonskega sveta ponuja največ pristnih okusov narave. Ali kot v intervjuju dobro ponazarja ministrica za kmetijstvo dr. Aleksandra Pivec, dežela, kjer se točita med in vino. Kar potrjuje laskavi naslov evropske gastronomske regije za leto 2021, ki ga je Slovenija prejela pred kratkim.

Ministrica, podobno kot direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak, pogosto omenja Slovenijo kot najbolj zeleno destinacijo na svetu, kjer so gosti v neokrnjeni naravi deležni vrhunske gastronomske izkušnje, ki temelji na sonaravnem kmetovanju, pridelavi hrane na ekološki in biodinamičen način. Kar seveda pomeni predvsem spodbudo za razvoj turističnih kmetij in oblikovanje lokalnih blagovnih znamk, ki povezujejo lokalno kulinariko, vina, tradicijo čebelarstva ter druge tradicionalne lokalne proizvode.

Izjemni posamezniki + spektakularno okolje + trajnostna pridelava = edinstveno doživetje

Predvsem Združenje turističnih kmetij Slovenije je zaslužno za to, da je v Sloveniji že prek 450 turističnih kmetij z nastanitvijo in skoraj 500 izletniških kmetij, ki ponujajo že okrog 5.800 ležišč. Gre za pomemben del strategije, po kateri naj bi Slovenija v prihodnjih letih postala butična gastronomska destinacija z najboljšimi restavracijami, turističnimi kmetijami, tradicionalnimi gostilnami in uličnimi festivali hrane.

Pri tem bo vsekakor v pomoč dejstvo, da na majhni površini naše države obstajajo tri povsem različne vinske dežele s povsem različnimi vini, vsa pa se uvrščajo v svetovni vrh. Vse skupaj bo Slovenija, kot razlaga direktorica STO Maja Pak, tržila pod zeleno blagovno znamko Okusiti Slovenijo (Taste Slovenia). »Naša gastronomska doživetja bomo ponudili prek zgodbe najbolj zelene destinacije na svetu in gostom predstavili, kako močno je gastronomija prepletena z neokrnjeno naravo, z živili in surovinami, pridelanimi na sonaraven način, v vrtovih, gozdovih, travnikih in na pašnikih«, razlaga Pakova, ki dodaja tudi, da največ potenciala za razvoj in nadaljnjo rast obstaja na področju turističnih kmetij.

Kako biti prvi v Evropi ali imeti najvišjo oceno na Tripadvisorju?

O težavah in potrebnem trudu za udejanje potenciala turističnih kmetij verjetno nihče pri nas ne ve toliko kot Stanka Pretner, ki na izredno nerodovitni zemlji vodi najboljšo turistično kmetijo v Evropi. Pogoji za kmetovanje vsekakor niso po vsej Sloveniji enaki. Zgornja dolina Trente, kjer domuje turistična kmetija Pri Plajerju, ima bistveno slabše naravne pogoje od rodovitne zemlje Pohorja, kjer si je družina Uranjek s svojim predanim delom zaslužila najvišjo oceno na največji svetovni spletni strani o potovanjih Tripadvisor.