Kako do pravega službenega avtomobila?

Čas branja: 2 min
22.11.2017  15:37
Slovenska podjetja avtomobile najpogosteje kupujejo v cenovnem razredu med 15 in 30 tisoč evri. Če podjetja kupujejo ali najemajo večje število vozil, je smiselno, da se odločijo za eno znamko. Tako so deležna večjih ugodnosti in storitve na enem mestu.
Kako do pravega službenega avtomobila?

Podjetja službene avtomobile kupujejo skozi prizmo cene, stroškov, deloma pa tudi udobja, opreme in dobrega, predvsem varčnega motorja.

Ne ustrašite se velike in raznolike ponudbe

Službeni avtomobili, mali in kompaktni, pomenijo najbolj racionalno in zato tudi najpogostejšo izbiro za vozne parke podjetij. V omenjenem cenovnem okviru je ponudba danes res velika, saj sega od zelo dobro opremljenih in barvitih malčkov, denimo renaulta twinga, do dva razreda večjih kombilimuzin, karavanov in potniških enoprostorcev, ki so zdaj dober kompromis med zasebno in službeno rabo.

Racionalno razmišljajoča podjetja bodo v tem razredu našla od uporabnih in zelo varčnih mestnih avtomobilov do poslovnih avtov nižjega cenovnega razreda, z nekaj racionalnosti preskok v dražje razrede sploh ni potreben. Ko gre za najmanjša vozila, ta pomenijo rešitev za podjetja in posameznike, ki avtomobil uporabljajo za krajše mestne vožnje ali pa tudi daljše, pa ne potrebujejo večje prostornosti. Zato je priporočilo nakupa večjega avtomobila, kot ga potrebujejo, nesmiselno.

Manjši avti so cenejši za vzdrževanje

Umetnost pravilne odločitve se namreč pozna pri stroških, majhni avtomobili so lažji, imajo manjšo porabo, cenejše servise ter vzdrževanje. A tudi med njimi obstajajo razlike v opremi, ceni, stroških vzdrževanja ter tudi kakovosti.

Če podjetje potrebuje večje službeno vozilo, je preskok do razred ali dva večjega avtomobila lahko razmeroma poceni. Merjen je le v nekaj tisoč evrih oziroma dobrih sto evrih mesečnega stroška. Ob boku se tako lahko hitro znajdejo dobro opremljeni renaulti clio, megane in potniški dostavnik kangoo ali enoprostorec scenic, vsak s svojimi značilnostmi ter ciljnim segmentom kupcev.

Cena ni vse, stroški uporabe namreč niso zanemarljivi

Podjetja se v tem labirintu ponudbe lahko znajdejo in pravilno odločijo le, če sledijo svojim potrebam in željam ter ne zaidejo preveč iz smeri začrtanega proračuna za nakup ali najem avtomobila. Bolj jih vlečejo čustva in morebitna pripadnost znamki, dlje bodo od racionalne izbire.

Tu so še ceniki, ki so še vedno le izhodišče za nadaljnja pogajanja, vsekakor pa končna cena ni kazalnik stroškov vzdrževanja ter lastništva avtomobila. Prav tako je pomembno, kako vozilo ohranja vrednost po nekaj letih uporabe, kar lizinške hiše znajo že natančno izračunati ter oceniti vrednost avta denimo v letu 2021.

Kako globoko boste na koncu morali seči v denarnico, je odvisno od modela ter opreme. Razkošna oprema vam bo čez nekaj let vrnila le tretjino dodatno vloženega denarja, pravilno izbrana oprema – predvsem varnostna in uporabna – pa dve tretjini ali še več. Zdaj pa ključno vprašanje, katera blagovna znamka? Se podjetju splača kupovati avtomobile iste blagovne znamke?

Kaj pa popusti pri nakupu več vozil?

Ekonomija obsega pogosto, a ne vedno, velja tudi pri nakupih avtomobilov, predvsem pa pri nakupu ali lizinškem najemu službenih vozil. Sicer različni proizvajalci različnih blagovnim znamk vozil, predvsem pa njihovi distributerji podjetjem znižajo cene za več sto ali pa celo za več tisoč evrov, če podjetje kupi ali prek poslovnega najema najame več kot pet vozil. Kot se med sabo razlikujejo cenovne politike različnih avtomobilskih hiš, se razlikujejo tudi časovna obdobja, v katera poslovni distributerji štejejo nakupe oziroma poslovne najeme vozil.

Za količinske popuste različni proizvajalci po svetu zahtevajo različne pogoje. Tako Toyota zahteva enkraten obseg nakupa vsaj 10 vozil, medtem ko Honda takšnih popustov ne pozna. Zato smo preverili, kako je s količinskimi popusti pri poslovnih vozilih pri nas.

Renault podjetjem ponuja popust, ki je odvisen od števila kupljenih vozil in obsega voznega parka podjetja, med svojimi modeli pa v segmentu poslovnih vozil izpostavljajo karavansko različico Megane Grandtour in prestižnega Talisman. Podjetja se pri nas vsepogosteje odločajo za poslovni najem, cena mesečnega najema omenjenih modelov je od 293 evrov za Megane Grandtour, medtem ko najem luksuznega Talisman podjetje stane od 386 evrov naprej.

Nezvestoba znamki ni greh

Blagovna znamka avtomobila naj bo le izhodiščno pričakovanje glede tega, kaj lahko od avtomobila pričakujete z vidika tehnologije, varnosti in udobja. Nikakor pa se blagovne znamke ne oklepajte za vsako ceno, saj vas zvestoba lahko prikrajša za še boljši avto, ki ima pač drugačen znak na nosu. Danes so razlike med avtomobili različnih znamk manjše kot nekoč, vgrajenih imajo vse več enakih delov istih proizvajalcev, kar je posledica vse bolj koncentriranega lastništva različnih blagovnih znamk.