Ustrežljiv partner za zasebno in poslovno rabo

Čas branja: 4 min
08.11.2017  13:40
Za velike družine, šole, društva, športne klube, ugledna podjetja in obrtnike je nastopilo pravo olajšanje, ko se je na trgu pojavil Toyotin multipraktik proace, ki v lahkotnem pakiranju združuje osebno in dostavniško naravo.
Ustrežljiv partner za zasebno in poslovno rabo

Ob besedi kombi marsikdo pomisli na neprivlačen avtomobil tovornjaških razsežnosti. Da bi z njim na drugi konec Evrope odpeljali veliko družino ali do bližnjega letališča ugledne poslovne partnerje, si mnogi ne predstavljajo. V izziv, kako udobno prepeljati več ljudi, njihovo prtljago ali tovor, je ugriznila tudi Toyota in predstavila model verso, ki je lahko pripravljen v različnih izvedenkah glede dolžine, notranje ureditve in splošne namembnosti.

Velika družina, veliko podjetje ali hotel na eni strani in pa obrtnik, serviser ali dostavljavec na drugi imajo različne potrebe in želje, vendar so pri Toyoti želeli ugoditi vsem. Izkušenj imajo dovolj, tovorni model hiace so izdelovali že od leta 1967, s svojimi dostavniki pa so bili pred leti uspešni tudi pri nas. V tržno zanimivi srednji razred tovornih in potniških kombijev so Japonci tako vstopili s proaceem francoskih genov, sodobno tehniko, udobjem na ravni enoprostorcev ter izjemno uporabnostjo.

11 kombinacij oblike karoserije in dolžine

Eden izmed pomembnih adutov Toyotinega modela je pestrost ponudbe karoserijskih različic, opreme in motorjev, zato kupcem pod imenom proace verso ponujajo vozilo za prevoz potnikov, pod imenom verso pa klasični dostavnik z zaprtim tovornim delom, kombinirano vozilo za prevoz potnikov in tovora ter šasijo s kabino za posebne nadgradnje. Kupcem je v obeh primerih na voljo v treh velikostih ter z več konfiguracijami vrat, potniška različica ima tri ravni opreme, za voznikom in sopotnikom pa boste skozi odprtini, ki ju ustvarjajo drsna vrata, vstopili v velik in lepo opremljen prostor.

Na voljo je tudi za 25 milimetrov višja različica, pri kateri voznik lahko izbira elektronsko podporo vožnji glede na vozne razmere: sneg, pesek, blato, mogoč pa je izklop ESC.

Majhen in prostoren compact

Najmanjši proace compact je 4,6 metra dolg furgon ali potniški dostavnik verso z 2,92 metra dolgim medosjem, z majhnimi merami pa prekaša podaljšane kompaktne tekmece pri obračalnem krogu (11,3 metra), nosilnosti in prostoru v tovornem delu. Ne nazadnje tudi pri izpustih, ki segajo od 133 do 155 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Najmanjši proace furgon compact v zadek pospravi do 5,1 kubičnega metra tovora oziroma dve evropaleti, naložimo ga lahko s tono do 1,4 tone in vlečemo prikolico z maso 1,8 do 2,5 tone.

Večji »pogoltne« dve evropaleti, največji pa celo klasične cevi za odtok

Naslednja stopnja, 4,95 metra dolžine in 3,2 metra medosja, ponuja še več razkošja. Tovorni proace sprejme 5,8 kubičnega metra oziroma tri evropalete, naložimo ga z do 1,4 tone težkim tovorom, najdaljši 5,3-metrski proace pa sprejme že 6,6 kubičnega metra tovora. Ob tem je v največji proace mogoče naložiti do 3,5 metra dolge predmete in skozi odprtino v prednjem desnem sedežu potisniti šest (v tekmecih le tri) klasičnih cevi za odtok.

Kombinirano vozilo za prevoz potnikov in tovora je namenjeno predvsem različnim gospodarskim dejavnostim, v katerem je poleg vozniškega sedeža še pet dodatnih sedežnih mest, za drugo vrsto sedežev pa ločen tovorni prostor. Za posamezne kupce je zanimiva tudi šasija s trisedežno potniško kabino. Na šasijo je možno pritrditi različne posebne nadgradnje, od odprtih kesonov za prevoz tovora do hladilnikov in tudi bivalnikov.

Udobno in varno okolje enoprostorca

Številke so dobre, vendar ne orišejo vseh odlik japonca, ki na trg vstopa z visoko dodano vrednostjo. Tako zasebnikom, ki ga bodo uporabljali za posel, kot družinam bo všeč zasnova, ki je bližje enoprostorcem. Vstopanje na sedeže 1,9 metra visokega japonca je namreč izredno udobno.

Vozniško okolje je urejeno in ergonomsko skoraj brezhibno, pri potniškem versu pa zaradi opreme (proace ima tudi prikazovalnik informacij na prednje steklo, elektroniko za boljši stik koles na različnih podlagah ter nabor varnostne opreme Toyota Safety Sense), odličnih sedežev, prijetnih materialov in dobre izolacije kabine precej bližje osebnemu avtu kot potniškemu dostavniku. Proace je zaradi svojih kompaktnih mer in oblike presenetljivo dobro pregleden in okreten, pri parkiranju in manevriranju pa vozniku pomagajo tudi parkirni senzorji in kamera.

Tako tovorna kot potniška različica sta zelo prijetni za vožnjo. Ta je lahkotna in udobna, zaradi karoserije z zelo kratkimi previsi prepričljiva tudi v mestu ter zaradi dobre zvočne izoliranosti kabine tudi zelo kultivirana. Z vidika petletne garancije brez omejitve kilometrov je proace neprekosljiv, pohvalen je tudi servisni interval dve leti ali 40 tisoč kilometrov, proace se ob tem hvali še s petimi zvezdicami na preizkusnem trčenju EuroNCAP.

Če dodamo še tihe in prožne turbodizle s 70, 85, 110 ali 130 kilovati moči in zmerno žejo, se proace zdi idealna izbira za družine s tremi, štirimi ali več otroki, ki se ne želijo voziti v grobem potniškem kombiju.

Družinsko prilagodljiv ali pa že kar luksuzen

Pri Toyoti z modelom proace verso nagovarjajo kupce z dokaj različnimi potrebami, saj ravni opreme shuttle, family in VIP ustrezajo preprostim delovnim prevozom, potovalni in družinski uporabi, z višjo ravnijo udobja za voznika in potnike pa tudi poslovnim prevozom.

Shuttle ima lahko osem ali devet sedežev ter je namenjen predvsem udobnemu prevozu oseb, saj gre za polnokrvna sedala, kjer kolena niso privzdignjena v zrak. Cenili ga bodo taksi prevozniki, klubi ali društva.

Z opremo family ima avto osem sedežev, pri čemer so sedeži v drugi in tretji vrsti nameščeni na tirnicah ter vzdolžno pomični, pa tudi hitro in lahkotno odstranljivi iz avta, kar omogoča zelo raznovrstno uporabo avtomobila. Če so vsi sedeži v vozilu, je prostora za prtljago manj, če je tretja vrsta odstranjena, je prostora za tovor zelo veliko, prtljažna vrata pa imajo koristno prtljažno okno.

Vseh šest sedežev v drugi in tretji vrsti ima možnost nastavljanja naslonjal in ustrezen vzdolžni pomik, v vseh pa so vgrajena tudi pritrdišča isofix za otroške varnostne sedeže. To bodo cenile predvsem družine z majhnimi otroki, šole, klubi oziroma vsi tisti, ki naokoli prevažajo malčke oziroma otroke do višine 150 centimetrov. Tudi na prtljago pri Toyoti niso pozabili, prtljažnik pri 4,9-metrskem osemsedežnem proaceu tudi za zadnjo vrsto do police meri od 550 do 640 litrov. Če dodamo še tihe in prožne turbodizle s 70, 85, 110 ali 130 kilovati moči in zmerno žejo, se proace zdi idealna izbira za družine s tremi, štirimi ali več otroki, ki se ne želijo voziti v grobem potniškem kombiju.

Z opremo VIP pa je proace verso že kar luksuzen, saj 3,85 milimetra debela in zato izolacijsko učinkovitejša stranska stekla ter močan dvolitrski turbodizel s 130 kilovati in samodejnim menjalnikom dopolnjuje šest ali sedem posamičnih vzdolžno pomičnih sedežev, sedeža v drugi vrsti pa sta tudi vrtljiva. Hotelski gosti bodo veseli, saj bodo na cilj prispeli sproščeni in spočiti, s poslovnimi partnerji pa boste lahko kar med vožnjo sklenili nov posel.